Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Monday, April 11, 2011

.:: tudung biskut sangat popular!!! ::.

banyak-banyak manusia hidup kat dunia ni,sebenarnya byk lagi manusia yang tak pernah hidup dalam bersyukur.
bila dah dapat kesenangan sikit,semua lupa..

bila susah,cepat2 bentang sejadah bertafakkur berjam3 lamanya.tapi bila dah senang,fuuhhh lesap sejadah ntah mana dia campak . aku tak tujukan entri ni pada individu mana2.tapi kalau terasa tu,sory la yer..
senang cerita,aku benci + tak suka dengan orang yang hipokrit atau sinonim dengan perkataan munafik..
korang paham kan??

samalah juga dengan orang yang pakai tudung 'biskut chipsmore' ni..maksud aku,pakai tudung kejap ada,kejap tak ada. macam pakai buang jugak la..ha,dah macam pampers dah rupanya... tudung nak sama ertikan dengan pampers??huh,jauh bezanya..pakai di kepala dan pakai di punggung.. ops,terkasar sedikit.sory,emotional la pulak tadi..hehe


boleh tak aku nak kaitkan pakai tudung 'biskut' ni dengan hasutan syaitan??
yer! memang kerja syaitan. korang sendiri pun tahukan,syaitan tu teramat amat lah kreatifnya (kalah pelukis negara)

korang nak tahu tak yang sebenarnya kreativiti dan inovasi syaitan ni memang sampai boleh menyesatkan manusia.dalam al-quran pun,Allah dah buktikan yang syaitan memang tak akan berhenti menyesatkan kita sampai ke hari kiamat.

ramai rakyat malaysia yang mempunyai kerjaya sebagai seorang buisnessman kn?aku bukan nak cerita pasal buisnessman kat sini.tapi aku nak cerita pasal buisness si syaitan ni.korang percaya kan,syaitan ni begitu kreatif mencipta dan mempromosi kejahatan?ha,kan buisness jugak nama nya..siap ada promosi2 lagi tu kan???mesti korang pernah join skali dalam buisness si encik 'S' ni.(kot2 pernah register jadi ahli sekali)

ada-ada saja cara dan jalan encik 'S' ni nak untung.perniagaannya tak pernah kaku,jarang yang beku apatah lagi gulung tikar.sentiasa ada pembaharuan.

hasil keuntungan buisness encik 'S' (syaitan) ni....
sekarang kita dapat lihat bagaimana ada cikaro yang bertudung di kalangan mat rempit.ada wanita yang bertudung melalak dengan gaya bebas, terbabas dari nilai akhlak dan kesopanan. atau peragawati bertudung dengan langkah 'catwalk' dengan mendada, 'make up' galak sampai mengundang pesona dan aura dosa (ayat sastera la plak)hehe.
dan lebih 'daring' lagi,kita dapat lihat tarian ala2 gelek oleh gadis bertudung....atau sekarang dah ada bunga2 munculnya ROCKERS wanita bertudung?? ada jugak yang bertudung,kain terbelah sampai nampak peha yang putih gebu tu..                                

ahh,apa ni..... ISLAM memang universal,tapi bukan menggalakkan dosa! (ingat tu)
malangnya,acapkali orang yang memperjuangkan kebenaran...tidak se'dinamik' encik 'S' ni..
kesimpulannya,kalau korang nak berjaya dalam hidup,korang mesti lebih kreatif dari syaitan lah...


hidup mesti cool:)







~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

2 comments:

sentuhanurani said...

zaman makin power..adess

Nightmare Before Death (NBD) said...

dunia dah maju..zaman dah berubah..iman jangan goyah :)

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)