Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Wednesday, April 6, 2011

.::ohhh guru..guru..guru::.

(hanya sekadar hiburan :))
erm,ntahlah tajuk kali nie rasa sedikit merintih..
kebelakangan ni asyik dengar kes cikgu dera pelajar jer...
kalau dera untuk mengajar tak pelah..tp,sebaliknya...:(


aku pun tak paham cikgu zaman sekarang ni..tapi memang tak di nafikan la masih banyak lagi cikgu2 yg baik malah lebih bagus dari dahulu..tapi disebabkan nila setitik,rosak susu sebelanga..


baru2 ni kes pelajar 7 tahun meninggal dunia gara2 RM7..tergamak cikgu tu bagi hukuman sehingga meninggal budak tuh..time aku baca paper METRO hari tu,mulut aku,dengan lancar menyebut,"saket mental la cikgu ni"..


setahu aku,sebelum layak nak jadi cikgu ni,bukan ke ada belajar ilmu psikologi..tapi mungkin cikgu tu tak sempat belajar kot (sangka baik.hihi)..tapi,kalau tak belajar ilmu psikologi pun,mesti la ada perasaan kasih sayang kn..ataupun,cikgu tu memang tak dek perasaan kot.


satu lagi kes,yang pasal cikgu tadika tersimbah air panas kat pelajar dy...dahsyat teruk kulit dia..kesian budak tu..(mungkin cikgu tu tak sengaja..yelah "ter..ter")
tulah cikgu,kena hati2 yer...nanti tak pasal2 datang lak saman..turun naik mahkamah..


ha,amik aku buat dosa kering dah...


tapi aku rasa ngumpat aku ni di haruskan..yelah,nak bagi pengajaran pada cikgu2 yang bergelar pendidik ni..
patut la,permohonan nak jadi guru ni,dilanjutkan sampai 3 kali..mungkin sekarang ni dah susah nak cari guru yang betul2 berkualiti..sedih aku dibuatnya..


kalau zaman dulu2 semua orang bercita2 nak jadi cikgu...tapi sekarang,bila nak jadi cikgu,kena pikir sampai 10 kali..nak tahu kenapa??ntah,aku pun kurang pasti..haha..mungkin budak2 zaman sekarang nakal sangat kut...tapi kalau betul didikan,yang nakal tu,mesti leh baik..opah2 dulu kn dah berpesan,meluntur buluh biarlah dari rebungnya..:)


oklah tak larat ngomong panjang..tapi harap2 cikgu2 dan bakal cikgu2 jadilah pendidik bukan pembunuh (agak kasar bunyinya tapi inilah realiti)!


tempuh segalanya dengan kesabaran yg tinggi ya! 


 jadilah guru yang memahami macam kartun kt bawah ni..hehe


salam :)


~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

No comments:

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)