Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Friday, April 8, 2011

.::special tak nama aku::.

(hehehehe)

mende ni bukan aku yang reka cipta tau..ni facebook yang cipta..bukan perasan,bukan bangga,bukan nak riak tapi nak kasi cerita la tentang nama aku yang special ni, NURFARAHIN BT JOHARI (special la sgt)hehe.

suatu petang yang hening ketika aku berumur 5 tahun rasanya...:)

aku : kak nyah,kak lang,hakimi,akmal suma ada khairul kat pangkal nama..mak,nama khairul ni kan maksudnya sebaik2 manusia kan?tapi nama ayin dan along  berdua je yang tak der khairul.atenya, kami ni tak baik la yer??

mak : bukan camtulah.. ini special namanya. ok,nama ayin ni sebenarnya abah yang bagi..yang ada nama khairul ni,mak yang bagi.. masa ayin lahir tu,abah yang nak bagi nama ayin. abah kata,lagi sedap nama NURFARAHIN.mak pun tak halang la kan. lagi pun ayin,ayin tahu tak apa maksud nama ayin ni?

aku : tak tahu pun mak.ayin tahu maksud khairul je.sebab dulu mak pernah cakap.apa maksud nama ayin ni yer?sebaik2 manusia jugak ker?

mak : anak mak memang baik.tak ada yang tak baik pun.mak rasa nama ayin ni lagi special (konon nak jaga hati la tu.hehe) NUR=CAHAYA, FARAHIN=KEGIRANGAN. cahaya kegirangan la anak mak ni.

aku : ohh,patot la ayin ni selalu girang je eh?haha. siap lengkap dengan cahaya lagi tuh.special2..

mak : kan betul cakap mak,semua anak mak special2.

.::tapi kan ramai orang kata,nama aku ni farahin sebab,abah minat ngan pengacara tv farahin jamsari tue..tapi sebenarnya takdelah,abah minat kat mak je lah..hehehe::. 

salam.

hidup mesti cool :)



~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

1 comment:

Presley said...

Thanks for posting thiss

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)