Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Monday, January 21, 2013

Untuk Dia Yang Di gelar Seorang Ibu Dan Ayah


Assalamualaikum

YA ALLAH... Engkau telah menurunkan kasih terbesarMu, kasih yang diwakilkan oleh seorang Ibu yang hingga kini kasihnya tiada berhenti mengalir.

HambaMu ini hanya mampu bersyukur memiliki seorang Ibu yang sangat baik ini. Ibu selalu memperhatikan aku, selalu menyayangi aku, selalu memberikan yang terbaik padaku.

Tapi balas jasa yang telah kuberi pada kasih yang tak tehingganya itu hanyalah sesuatu yang terkadang hanya menyakitkan hatinya,
Begitu besar dosaku padamu, Ibu. Tapi tetap saja Ibu memaafkanku ditengah pedih yang kau alami.

Sungguh besar pengorbanan ibu sepanjang hidupku ini sungguhlah sangat bererti dari keadaan yang kecil dan sehingga keadaan yang hampir merenggut nyawanya saat memperjuangkan anaknya untuk lahir.

~For my mom~
My mother is a friend,
Who listen and care.
My mother is an angel,
Who is always there.
My mother love me.
No matter what.
Thank you for being such a wonderful mother!
I always thanks to Allah for you,my mother.

~For my father~
Dad,you taught me how.
then showed me why.
You give me wings and let me fly.
All my dream are come true.
I'm so blessed because of you,my father!

Saya dedikasikan untuk mak dan abah saya yang tercinta. Tanpa kalian,siapalah saya ketika ini. Segala jasamu akan ku balas dengan sebuah kejayaan dan doa agar kalian sentiasa dalam lindungan dan rahmat Allah.


“Dan Tuhanmu memerintahkan agar kamu jangan menyembah melainkan hanya kepada-Nya dan hendaklah berbuat baik kepada orang tua. Dan jika salah satu daripada keduanya atau kedua-duanya berusia lanjut dalam pemeliharaanmu, maka sekali-kali janganlah kamu menyatakan kepada keduanya perkataan ‘ah’ dan janganlah kamu membentak keduanya. Dan ucapkanlah kepada keduanya perkataan mulia dan rendahkanlah dirimu terhadap keduanya dengan penuh kasih sayang dan ucapkanlah: “ Wahai Tuhanku, sayangilah mereka keduanya, sebagaimana keduanya menyayangi aku waktu kecil” .
( Al Isra’ ayat 23-24 )

Abdullah bin Umar melihat seseorang mengendong ibunya untuk tawaf di Kaabah dan kemana saja si ibu inginkan, orang itu bertanya: “Wahai Abdullah bin Umar, dengan perbuatanku ini apakah aku sudah membalas jasa ibuku?” Jawab Abdullah bin Umar: ”Belum, setitis pun engkau belum dapat membalas kebaikan kedua-dua orang tuamu.”




Salam sayang kerana Allah dari sentuhanurani.

~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

No comments:

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)