Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Tuesday, January 8, 2013

Hati Yang Berkarat



Assalamualaikum.

Pernah tak korang rasa macam sunyi sangat sangat sedangkan orang dalam rumah tu punya lah riuh rendah. Ha itu tandanya Allah dah bagi 'hint' nak kita berbicara dengan Dia. Allah nak sedarkan kita yang kita sebenarnya dah semakin leka dari ingat pada Dia.

Hati dah mula ada titik-titik hitam,kalau lama-lama dibiarkan boleh berkarat kalau tak dicuci,di vernis dengan ayat-ayat Allah. Apa buktinya hati yang berkarat boleh dicuci dengan ayat Allah?

Rasulullah bersabda, sesungguhnya hati manusia itu berkarat. Seperti berkaratnya besi. Sahabat-sahabat bertanya,apakah pengilapnya wahai Rasulullah? Rasulullah menerangkan: membaca Al-Quran dan mengingati mati. (HR Al baihaqi)

Okey,sekarang ni apa tugas dan tanggungjawab kalian setelah baca entri ni? kepada sesiapa yang tak ada uzur syari'e tu,jom ambil wuduk dan capai Al quran. Baca dan fahami isinya. Lihat dengan mata hati.

Tidak mengapa kalau kamu tidak hafal Quran,yang penting kamu tahu membacanya dan hati kamu faham firman Tuhan. Dan Tuhan lebih memandang hati kamu berbanding dengan hafalan kamu itu. Jangan kita hanya perlihatkan agama pada diri kita hanya setakat dari pandangan luar, malah resapkan agama ke dalam jiwa. In sha Allah,redha Allah milik kita. bersama-sama kita meraih Syurga Allah.

Baiklah,cukup di sini dahulu entri kali ni.
Salam sayang kerana Allah dari cik sentuhanurani. :)



~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

No comments:

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)