Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Tuesday, January 15, 2013

Allah, Kau Uji Aku Lagi??

Assalamualaikum.

Apa khabar pembaca Sentuhaurani harini?
Sihatkah? Mestilah sihat, kalau tak, macam mana boleh bukak laptop,baca entri saya harini kan? hihi. Tapi sihat-sihat kita pun, kita masih lagi terus di uji. Sayangnya Allah pada kita kan? Betul tak?

Bila nak cakap tentang ujian,memang bermacam-macam bentuklah. Ada sahabat kita harini di uji dengan kesakitan fizikal. Ada yang lain pula diuji dengan kemewahan sampai lupa diri. Ada pula yang sekarang ni tengah 'frust' sebab gagal dalam peperiksaan ke? dan macam-macam lagi lah.

Nak tekankan di sini,kita semua tak kan lari dari di uji. Jangan risau,kita semua mesti di uji mengikut bahagian masing-masing. Yang penting, how we handle this trial? :)

Alangkah indahnya kalau kita semua dapat fahami bahawa setiap inci ujian yang kita alami adalah sentuhan kasih sayang dari Allah. Tak pernah sekalipun ujian datang untuk menjauhkan hambaNya dari Tuannya. Bahkan untuk menjadikan kita lebih dekat dengan Tuhan Pencipta.



Wahai Hati...
Bersabarlah dalam menanti,
Yakinlah janji-Nya adalah pasti..
Pada akhirnya kebahagiaanlah yg kelak kan diraih.

Wahai Jiwa...
Tenanglah dalam lara,
Percayalah bahwa janjiNya adalah nyata,
Jangan pernah ragu dengan kehendakNya
DIA lebih tau mana yang terbaik untuk para
hamba2Nya.

Wahai Raga...
Tetaplah istiqomah dalam asa,
Cinta yang suci sedang menguji keimanan kita,
Seberapa sabar kita dalam menunggu...
Seberapa kuat kita saat tertatih...
dan seberapa tegar kita disaat rapuh...

Segala uji dan cubaanNya tak pernah ada yang sia2,
Dibalik itu semua pasti ada hikmah dan
barakahnya, bersabarlah untuk suatu Keindahan,
Kebahagiaan itu pasti kan datang untukmu,
Disaat yang Indah di waktu yang tepat...
Aamiin Ya Allah...

Jika semua jalan tertutup,Carilah Allah!
Ada syabab di jalan Allah,
Ada bidadari di medan dakwah. :)

Okey,setakat ini dahulu entri kali ni ya. katakan pada diri, Yeah! aku kuat sebab ada Allah! :)

Salam sayang kerana Allah dari cik sentuhanurani.



~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

No comments:

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)