Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Saturday, January 14, 2012

.:: Layakkah aku dicintai olehMu ::.


Tuhan betapa aku malu
Atas semua yang Kau beri
Padahal diriku sering membuatMu kecewa
Entah mungkin kerna ku terlena
Sementara Engkau beri aku kesempatan
Berulang kali agar aku kembali
Dalam fitrahku sebagai manusia untuk menghamba padaMu
Betapa tak ada apa apanya 
aku dihadapanMu

Aku ingin mencintaiMu
Setulusnya..
sebenar benar aku cinta
Dalam doa dalam ucapan
Dalam setiap langkahku
Aku ingin mendekatiMu
Selamanya..
Sehina apapun diriku
Ku berharap untuk bertemu denganMu 
ya RABBI.....


Sayu hati sentuhanurani apabila mendengar bait2 lirik nasyid - "Aku ingin mencintaiMu by edcoustic"..
Adakah aku dan juga kamu telah benar-benar beriman pada Allah? Yang mengaku beriman itu bila lagi ingin sujud menyerah diri dengan sepenuh hati?

"La ilaha illallah,muhammadur rasulullah"
Allah sebagai Tuhan(ilah). Tapi berapa ramai yang menidakkannya? Jika aku pernah meng'ilahkan seorang manusia atas dasar cinta nafsu yang rapuh,bagaimana pula yang lainnya. Betapa setiap saat adakah kita yang mengucapkan dua kalimah suci dalam rakaat terakhir setiap solat,sudah menunaikannya?

Macam-macam IIah boleh ditafsirkan dalam kehidupan seharian kita. Contohnya jika ada yang terlalu asyik belajar sehingga menombor duakan Allah,maka belajar itu menjadi sembahannya. Bagi yang sibuk bekerja,menepikan hak kepada Allah,maka jaga-jaga,kerja itu juga menjadi sembahannya. Begitu juga cinta kita pada makhluk. Jika melebihi dan menghalang kita dari mencintai Allah,itulah yang menjadi IIIah kita. Nauzubillah!

Pergantungan hanya pada Allah.
Rindu..rindukan Allah.
Tenang jiwa hanya dengan mengingati Allah.
Namun entah berapa ramai. Sedang aku sendiri yang mendustakan.

"Nikmat TuhanMu yang mana lagikah mahu engkau dustakan?", berulang-ulang disebut dalam surah Ar Rahman.

Menurut Abdul A'ala Al-Maududi,sembahan itu membawa pengertian sebagai benda yang apabila dengannya kita menjadi tenang,dengannya kita menyandarkan perlindungan.selalu rindu dan terkenang-kenangkannya..

Adakah sembahan kita kepada Allah membawa rasa yang sehebat itu? Jika ya,Alhamdulillah.. Jika tidak,kita perlu "upgrade" iman kita sehingga ke tahap begitu. insyaallah.

~"Aku mahu hanya Allah sebagai Tuhanku. Bukan sembahan harta. Bukan sembahan manusia. Bukan sembahan hiburan dunia."~
*Lailaha illallah,muhammadur rasullullah*


~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

No comments:

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)