Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Friday, January 13, 2012

.:: keindahan alam itu sebenarnya mengajar siapa aku di sisiMu ::.

Alhamdulillah dapat juga sentuhanurani mencari tempat yang terbaik  untuk mengupdate enteri terbaru yang ilhamnya hadir dari sini.. ke mana agaknya sentuhanurani mengembara yea? anda pernah lihat tempat ini?


Tak kan nak dapatkan idea menulis pun perlu sampai ke sini kot. hehe. Sengaja sentuhanurani bawakan diri ke sini seorang diri bertemankan laptop "murah" ,dan pasti Allah ada menemani bersama malaikat kiri dan kanan.

Tujuan sebenar hanya ingin mencari ketenangan. Melihat alam Tuhan yang tiada tandingnya. Tanpa kita sedari,jika kita benar menghayati segala ciptaan dan kejadian tuhan itu,mampu mendidik dan mengajar kita siapa kita disisiNya.

Lihat kiri,


Lihat kanan,

(THE MINES,SERDANG)

subahanallah..

Hebatkan? Memang bangunan,tasik buatan dan bot ini buatan tangan manusia. Tapi bagaimana boleh lahirnya idea ini tanpa anugerah dari Allah. Tanpa kita sedar,masa terus berlalu meninggalkan kita. Dan kita pula terus asyik leka dengan nikmat dunia yang pada dasarnya adalah kepunyaan YANG MAHA ESA.

Tapi jangan dikhuatiri kerana manusia pasti akan menemui titik akhir keseronokan dalam kehidupan dan mula mencari kebahagiaan dan "sakinah" sebenar dalam kehidupan apabila Sang Pencipta memberi HidayahNya dalam mencari hakikat kebenaran. Setuju tak dengan apa yang sentuhanurani katakan? Saya yakin pasti ramai yang menghadapi kehidupan yang sangat mencabar dan apabila ia kembali kepada yang MAHA menciptakannya cabaran itu sudah bertukar menjadi sebuah anugerah yang tak ternilai. 

Allah sungguh dekat. Bayangkan putaran matahari, bulan, bintang, planet-planet semuanya diputarkan oleh Allah. Betapa jauhnya antara matahari dan bintang,matahari dan planet2 tapi semuanya digerakkan oleh Allah. Itu menunjukkan Allah sebenarnya sangat dekat. Sangat dekat sehingga kita merasai kehadirannya di hati nurani kita.

Sekarang cuba bayangkan bumi ini hilang. Bayangkan kita hidup tidak ada Bumi ini. Tidak ada putaran Bumi. Adakah hari ini atau hari esok masih ada untuk kita?? Pasti tidak ada. yang ada hanya sekarang. Aku tetap di Bumi ini sekarang.

Pada hakikatnya aku tetap di sini bersama Tuhanku. Aku tetap disini sebagai hambaNya. Aku tetap di sini sebagai milikNya.

~"Tuhan,Engkau rasakanlah hatiku. Sentiasa bersamaMu. Supaya aku rasa ada kawan melindungku. Agar aku tak rasa sepi di dalam hidupku.."~



~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

No comments:

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)