Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Monday, March 28, 2011

.::pesanan untuk si dia::.

tolong beritahu si dia,aku ada pesanan buatnya.
tolong beritahu si dia cinta agung adalah cintaNYA.

tolong britahu si dia,cinta manusia bakal membuatnya alpa.
tolong nasihati si dia,jgn menyintaiku lebih dari dia menyintai yg MAHA ESA.

tolong nasihati si dia,jgn mengingatiku lbh dari dia mengingati YG MAHA KUASA..
tolong nasihati si dia,jgn mendoakan ku lebih dia mendoakan ibu bapanya..

tolong katakan pada si dia,dahulukan Allah krn di situ ada syurga..
tolong katakan pada si dia,dahulukan ibu bapany krn di telapak itu syurganya.
tolong ingatkan si dia,aku terpikat krn imannya bukan rupa..

tolong ingatkan si dia,aku lebih cintakn zuhudnya bukan harta..
tolong ingatkn si dia,aku kasihinya krn santunnya..
tolong tegur si dia bila dia mula mengagungkn cinta manusia..

tolong tegur si dia bila dia tenggelam dlm angan2nya..
tolong tegur si dia andai nafsu mengawal fikirannya..
tolong sedarkn si dia,aku milik YG MAHA ESA.

tolong sedarkn dia aku masih milik keluarga..
tolong sedarkn si dia tangungjawabnya besar pd keluarganya..
tolong sabarkan si dia andai diri ini enggan dirapati krn menjaga batasan cinta..

tolong sabarkan si dia bila jarak menjadi penyebab brtambah rindunya..
tolong pesan padanya,aku tidak mahu menjadi fitnah besar kpdnya..
tolong pesan padanya aku tak mahu menjadi punca kegagalannya..

tolong pesan padanya aku membiarkn YG MAHA ESA menjaga dirinya..
tolong khabarkan pd si dia,jadilah penyokong dlm kejayaanku.. 
tolong sampaikan pd si dia,aku mendambakan cinta suci yg terjaga..

tolong sampaikan pd si dia,cnta krn ALLAH tidak trnilai harganya.
tolong smpaikn pd si dia,hubungan ini trjaga selagi dia menjaga hubungan dgn YG MAHA ESA..
TOLONG SAMPAIKN PD SI DIA KRN AKU TAK MAMPU MEMBERITAHUNYA SENDIRI..

YA ALLAH YA TUHANKU..
TELAH DATANG SEORANG INSAN YG MENGETUK PINTU HATIKU INI SEKIRANYA DIA ADALAH JODOHKU 
YG TERBAIK,YG TELAH KAU TETAPKAN BUATKU,
SEJAK DARI KANDUNGAN IBUKU LG,
MAKA PERMUDAHKAN LAH URUSAN KU,PERMUDAHKNLAH URUSAN DIA,PERMUDAHKANLAH URUSAN KAMI BERDUA.
LINDUNGI IMANKU YA ALLAH,LINDUNGI IMAN DIA YA ALLAH,LINDUNGILAH IMAN KAMI BERDUA 
SEPANJANG PERHUBUNGAN INI
YA ALLAH..


~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

No comments:

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)