Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Thursday, November 24, 2011

.:: warkah buat si dia ::.

Dear bakal suamiku,
apa khabar imanmu harini? sudahkah harimu dimulakan dengan mengucap syukur kepadaNYA kerana dapat menatap kembali melihat fanaNYA hidup ini? sudahkah air wudhuk menyegarkan kembali ingatanmu atas amanah yang saat ini sedang kau genggam?

wahai bakal suamiku,
tahukah engkau bahawa ALLAH menyayangiku dan juga menyayangimu dengan dahsyatnya? di sini aku dididik untuk menjadi dewasa, agar aku lebih bijak menyingkapi sebuah kehidupan dan bersedia mendampingimu kelak..meskipun kadang-kadang aku keluh dan berputus asa namun kini ku rasakan diri ini lebih baik dan semakin terubat dengan janji-janjiNYA..kadang-kadang aku tertanya mengapa ALLAH menguji tepat ke hatiku? namun kini,aku tahu jawapannya,ALLAH tahu di mana tempat yang paling tepat agar aku kembali mengingatiNYA dan kembali melabuhkan cinta kepadaNYA..aku bersyukur,aku bahagia.. :)

ujian demi ujian membuatkan aku menjadi lebih tabah sehingga saat suatu hari nanti kita bertemu,kau bangga telah memiliki aku dihatimu.

bakal suamiku,
entah dimana dirimu sekarang. tapi aku yakin,ALLAH juga mencintaimu sebagaimana DIA mencintaiku. aku yakin DIA kini sedang melatihmu menjadi mujahid yang kuat dan tabah hingga aku pun bangga memilikimu  kelak..

apa yang ku harapkan darimu adalah kesolehan..semoga engkau juga begitu..kerana apabila kecantikan yang kau harapkan dariku,kau hanya peroleh sesuatu yang sia-sia yang tidak kekal lama.aku masih dahagakan ilmu..namun berbekalkan ilmu yang ku ada saat ini, aku berharap dapat menjadi isteri yang mendapat keredhaan ALLAH dan dirimu,suamiku..

wahai bakal suamiku,
saat aku masih menjadi asuhan abah dan ibuku,tak lain doaku agar menjadi anak yang solehah. agar nanti kelak akan menjadi pertolongan untuk keduanya di akhirat. namun nanti setelah menjadi isterimu, aku harap menjadi pendamping yang solehah. agar kelak di syurga cukup aku menjadi bidadarimu,mendampingi dirimu yang soleh.

aku ini seorang wanita yang kuat cemburu. tapi jika ALLAH dan rasulullah lebih kau cintai daripada aku,aku rela. aku harap begitu pula dirimu. aku yakin,kaulah yang ku perlukan,meskipun nanti engkau bukanlah orang yang ku harapkan.

bakal suamiku yang aku hormati,
apabila sebuah pondok menjadi perahu pernikahan kita,takkan ku namai dengan pondok derita..kerana itulah medan dakwah kita dan akan indah jika kita hiasi dengan cinta dan kasih..ketika kelak telah lahir generasi penerus dakwah islam dari hasil pernikahan kita, bantu aku untuk sama mendidiknya dengan harta yang halal,dengan ilmu yang bermanfaat terutama dengan menanam ke dalam diri mereka untuk taat kepada yang MAHA PENCIPTA.

bunga akan indah pada waktunya.iaitu ketika mekar menghiasi taman.maka kini,sedang ku persiapkan diri ini sebaik-baiknya..bersedia untuk menyambut kehadiranmu dalam kehidupanku..
kini aku sedang belajar untuk menjadi yang terbaik..meskipun bukan ummat yang terbaik,tetapi setidak-tidaknya menjadi yang terbaik disisimu kelak..

bakal suamiku,
inilah sekilas harapan yang kuukirkan dalam rangkaian kata..seperti kata orang,tidak semua yang dirasakan dapat diungkapkan dengan kata-kata.itulah yang kini ku hadapi.saat kelak apabila kita bersama,maka disitulah kau akan memahami diriku yang akan belajar memahamimu.

bersabarlah bakal suamiku,
doaku selalu agar ALLAH memudahkan jalanmu untuk menjemputku menjadi bidadarimu. semoga ALLAH sentiasa menjagamu..

cukuplah sekadar ini sahaja yang mampu ku coretkan buatmu bakal suamiku..
salam cintaku untukmu..


p/s sentuhanurani : sahabatku,mintalah teman yang soleh @ solehah dalam sujud terakhirmu ketika tahajud kerana ia mampu menguatkan kakimu ke jalan ALLAH..sahabatku,disekeliling kita wujud banyak hati-hati yangkosong dan rindukan sentuhan iman dari teman yang soleh dan solehah..mulakan dengan menjadikan dirimu penawar kepada mereka semua,penghidup hati-hati yang gersang..banyakkan memberi dari mengharap..biarlah diri kita tidak dihargai,asalkan kita menghargai orang lain kerana kelak ALLAH pasti mengurniakan yang sebaik-baiknya untuk kita:)




~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

No comments:

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)