Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Friday, July 2, 2010

La Tahzan Kerana Cinta

La Tahzan Kerana Cinta

semalam fara beli buku ni di 'an-nur bookstore'
buku ni meniupkan semangat ke dlm diri fara..
buku ni sgt mnarik dan kandungnnye byk yg bleh di manfaatkn..
fara smakin tabah dlm mengharungi kehidupn yg penuh dgn onak duri nI..=)



HAWA..
andai enkgau masih remaja,jadilah anak yg soleh buat kedua ibu bapamu,andai engkau sudah bersuami jadilah isteri yg meringankan beban suamimu,andai engkau masih ibu didiklah anakmu sehingga tidak gentar memperjuangkan ad din Allah..

HAWA..
andai engkau belum berkahwin jgn kau risau jodohmu,ingatlah HAWA janji Tuhan kita,wanita yg baik adalah utk lelaki yg baik.jangan dimulakan sebuah pertemuan dengan lelaki yg bukan muhrim krn aku khuatir dari mata jatuh ke hati,maka lahirnya senyuman maka tercetus salam dan sekaligus disusuli dgn pertemuan takut lahirnya nafsu kejahatan yg menguasai diri..

HAWA..
lelaki yg baik tidak melihat paras rupa,lelaki yg soleh tidak memilih wanita melalui keseksiannya,lelaki yg warak tidak menilai wanita melalui keayuannya, kemanjaannya,serta kemampuannya mengoncang iman lelaki.tetapi lelaki yg baik akan menilai wanita melalui akhlaknya,peribadinya dan yg penting pegangan agamanya..

lelaki yg baik juga tidak menginginkan pertemuan dgn wanita yg bukan muhrimnya krn dia takut memberi kesempatan kpd syaitan utk menggodanya.lelaki yg warak juga tidak mahu bermain cinta krn dia tahu apa matlamat dalam sebuah pertemuan lelaki dan wanita yakni sebuah perkahwinan..

OLEH ITU HAWA..
jagalah pandanganmu,awasilah auratmu,peliharalah akhlakmu,kuatkan pendirianmu.andai ditakdirkan tiada cinta daripada ADAM untukmu,cukup hanya cinta ALLAH memenuhi dan menyinari kekosongan jiwamu,biarlh hanya cinta daripada kedua IBU BAPAmu yg memberi hangat kebahagiaan buat dirimu,cukuplah sekadar cinta ADIK BERADIK serta KELUARGA yg membahagiakanmu..

HAWA..
cintailah ALLAH dikala susah dan senang krn kau akan memperoleh cinta daripada insan yg juga menyintai ALLAH..cintailah kedua IBU BAPAmu krn kau akan memperoleh keredhaan ALLAH.cintailah KELUARGAmu krn kau tak akan jumpa cinta yg bahagia selain dari cinta keluarga....

cinta

1_543001242m.jpg muslimah image by zinnirah86



~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

No comments:

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)