Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Sunday, May 20, 2012

Terima Kasih Pengalaman

(Selamat Tinggal Kesengsaraan-SALIM)

Langkah demi langkah
Aku teruskan jua
Masa demi masa
Sampai akhirnya
Terima kasih 
atas penghinaan yang kau lemparkan

Tangga demi tangga 
Kita daki bersama
Jatuh terluka bangun semula
Terima kasih atas kesakitan
Yang telah KAU berikan

Kerana itu satu penghinaan
juga cemuhan
Diganti dengan kepujian
Dan kemuliaan

Air mata menjadi permata
Kebencian menjadi cinta
Inilah hidup di dalam dunia
bak sandiwara

Selamat tinggal kesengsaraan
Selamat tinggal penderitaan
Terima kasih atas pengalaman 
Yang Kau berikan.

--------------------------------------------------------------------

Jatuh bangun hidup ini,semua tu pemberian Allah. Jika saya tak dihina suatu masa dahulu,saya pasti takkan dapat belajar dari pengalaman itu. Kerana penghinaan itulah,saya berada pada tahap begini di hari ini. Terima kasih pengalaman. 

Ya Allah..
Bagaimana kedudukanku disisiMu?
Adakah diriku yang penuh dosa ini akan terselamat di akhirat sana?
Adakah aku antara manusia yang bakal memenuhi neraka jahanam? Lalu aku hidup dalam binasa celaka buat selamanya?

Aku tidak mahu ya Allah.
Aku tak mahu masuk ke dalam golongan itu!
Aku tidak mahu hidup senang di dunia tapi sengsara di akhirat!
Aku tidak mahu..

Ya Allah maafkan diriku.
Ampunkan segala dosa yang telah ku lakukan samaada sedar dan tidak sedar.
Ampunkan dosa yang aku anggap remeh selama ini.
Terlalu banyak..Tidak terhitung..
Ampuni aku dan bersihkanlah diriku.
Aku sangat berkehendak akan SyurgaMu.

Aku merayu penuh berharap.
Lindungi diriku daripada mengulangi kembali dosaku yang lalu.


Katakanlah: "Hai hamba-hamba-Ku yang malampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa daripada rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa kesemuanya. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang." 
[39:53]




~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

No comments:

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)