Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Thursday, April 12, 2012

Sayang,Dirimu Seindah Kupu-Kupu. Dia Khazinatul Asrar ku.

Aku tak marah..Aku tak cemburu..Aku tak sedih juga aku tidak menangis..
Ya Allah..
Usah biarkan hatiku tertambat pada cinta yang belum tentu milikku.
Tenangkan diriku juga jiwaku yang terbuai oleh angan dan harapan.
Sucikan nuraniku agar Engkau,ya Allah mampu menyentuh hatiku.

Tapi cukuplah hanya Dia yang mengetahui apa yang wujud dihati ketika saat ini. Kerana Dia yang menjaga hati dan mewujudkan perasaan ini.
Kerana kamu bukan hak ku!
Sekali lagi, kamu milik Allah,bukan milikku.

Jadi biarkan cinta ini ku pendam di dalam hatiku.
Dan cukuplah aku mencintaimu dalam diam,dalam kesederhanaan dan dalam keikhlasan.

Kerana aku yakin tiada yang tahu akan rancangan Allah.
Mungkin saja rasa ini hanya ujian dari Allah yang akan hilang perlahan-lahan suatu ketika nanti. Yang penting,aku hanya perlu bersabar. Sabar dan terus menanti dengan sabar. Sekali lagi ku ingatkan diri,perancangan Allah itu lebih hebat. Kita hanya menanti.

Ya Allah leraikanlah dunia yang hinggap ke dalam hatiku.
Kerana di situ aku tak mampu kumpulkan dua cinta
Hanya cintaMu Allah ku harapkan hingga ke syurga yang hakiki.

Biar cinta itu menusuk ke dalam hati. Biar cinta itu mengalir di sepanjang urat nadi. Biar cinta itu terzahir disetiap helaan nafas. Biar cinta itu meruntun jiwaku yang syahdu. Agar aku terus merasa dekat, agar aku selalu merasa kuat. Agar aku selalu merasa semangat untuk terus hidup. Kerana aku selalu ada KAMU. Kerana aku tahu Engkau tidak pernah menolak cintaku. Cinta dia,cinta seluruh hambaMU. Apakan pula mengkhianatinya.

Dan kerana itu aku merasa sungguh-sungguh bahagia. Kasih Allah ini buatkan hatiku rasa sejuk, jiwaku jadi redup.

Duhai diri,
jadilah kau kupu-kupu. Ringan perawakan. Indah dipandang. Sedikit bergantung pada yang lain. Terbang dari satu bunga ke bunga lain. Dari satu taman ke taman lain. Lihatlah dia tidak mengeluh atas hidupnya yang sebentar. Tapi dalam hidupnya yang begitu singkat, dia telah menyebarkan keindahannya dan membuat orang yang melihatnya senang.

Atau jadilah kau seperti lebah yang selalu makan sesuatu yang baik dan menghasilkan sesuatu yang baik. Jika dia hinggap di dahan pokok,tidaklah ia mematahkan. Malah mengeluarkan madu yang menyihatkan tubuh manusia walaupun ianya berbisa.

Begitulah dirimu wanita..
Ibarat dirimu yang lembut, muslimah sejati. Yang kehadiran dan kedatangannya membawa keindahan dan sejuta manfaat.




~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

No comments:

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)