Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Wednesday, April 25, 2012

Maaf Hati, Aku Tak Jujur Denganmu

ya rabbi, ya Rahman, ya Rahim.
Inikah yang dikatakan ujianMu?
Inikah yang dibilang musibahMu?

Hati,
Kamu tahukan yang aku benar sayangkan kamu?
Kamu tahukan yang aku benar ingin menjagamu sebaiknya?
Kamu tahukan setiap perasaan yang hadir untuk disimpan oleh kamu?

Hati,
Maaf ya. Sudah berkali-kali aku membiarkan kamu menangis.
Sendiri. Tanpa disenangi kembali.
Aku ini pentingkan diri ya?
Aku mahu mereka gembira.
Tapi aku buat kamu terseksa.
Berterusan diseksa.
Maafkan aku duhai hati.

Hati,aku kurang pasti sama ada aku kagum atau aku kecewa sama kamu.
Kecewa kerana sifatmu yang begitu rapuh.
Mudah sekali kamu lelah.
Mudah sekali kamu kalah.
Kagum, kerana kamu masih berfungsi dengan baik.
Biarpun setellah berkali-kali kau terlukah dan berdarah.

Hati,
Kamu tahu ada waktunya aku tidak jujur denganmu.
Ada saatnya keinginanmu aku abaikan.
Ada saatnya kemahuanmu aku turutkan.
Bila mana keinginanmu aku abaikan, bukan bererti aku tidak sayang, bukan beerti aku membenci.
Tapi aku tahu itulah yang terbaik buatmu.
Kerana aku sudah terlebih sayang!
Dan kerana itu aku mahu jaga kamu sebaik yang ku mampu.

Hati,
usah bersedih.
Usah tangisi dikala rasamu tidak ku tunaikan.
Ingat,siapa yang pegang kamu?
Semestinya bukan aku.
Tapi DIA. Tuhan si Pencipta kita semua.
Bergantung saja pada Dia yea.
Bukankah Dia itu sebaik-baik penjaga.
Yakin,itu kuncinya.

Hati,
Aku mahu kau kuat.
Kuat menjadi benteng diri aku yang semakin rapuh.
Aku ingin kamu sentiasa berpaut padaNYA.
Janji sama aku,hati?
Insyaallah kita sama-sama saling menjaga ya?

Bagaimanapun hati, aku tetap kagum denganmu.Sungguh hebat Allah menciptakan. Bagimana Dia mampu membuat hati sekuat ini untuk menanggung beban yang amat berat.

Subahanallah.
Allah,bimbing hati ini agar diriku terus istiqamah dalam perjuangan ini.
Izinkan aku ya Allah..
Izinkan aku menjadi wanita solehah. Izinkan aku menjadi sayap kiri perjuangan, yang rela mati dalam keunggulan iman.kerana islam merindukan kemunculanmuslimah,mukminah,mujahidah mewarisi kegemilangan serikandi ummah. amin ya rabb..

 



With so many paint colours to choose from, it can be hard to pick the right one for your life.
Life is the sum of your choices. — Albert Camus

~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

No comments:

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)