Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Wednesday, October 19, 2011

.:: aku insan berdosa ::.

"assalamualaikum"

Manusia tidak pernah lari dari melakukan kesilapan..termasuklah kesilapan kita kepada mak,abah dan yang lebih utama kepada ALLAH MAHA PENCIPTA.tapi sejauh mana kita berusaha menjauhkan diri daripada melakukan dosa?dan bagaimana kita berusaha untuk perbaiki diri yang sangat kotor dengan dosa dan maksiat?

petang ini,ingin sentuhanurani bawa sahabat2,muhasabah dan perbaiki diri kita..cuba kita singkap kembali segala nikmat yang ALLAH kurniakan kepada kita..subahanallah...banyak sungguh..kekadang,diri malu teramat malu untuk memohon macam2 pada ALLAH sedangkan diri ini hina di mataMU..

cuba kita bayangkan,kita bekerja dengan seorang pembesar yang sangat kaya,yang sediakan makan minum kita,tapi,dibelakang majikan kita,kita memburukan namanya..kita buat kerja dengan tak amanah..kita curi tulang..kita tak patuh pada arahan majikan kita..dan satu hari,apabila kita ditimpa masalah dan perlukan bantuan majikan kita,kita mohon simpati daripadanya..pasti berasa malu teramat sangat kan?

itu dengan manusia.apatah lagi pada TUHAN MAHA PENCIPTA..malunya aku ya ALLAH..layakkah kami sebagai hambaMU yang hina peroleh keampunan dariMU??

ampunkan dosa2 kami..tunjukkan kami jalan yang lurus..bukan jalan orang2 yang kau murkai...kuatkan iman dihati kami agar kami mampu melawan segala nafsu yang akan merosakkan diri kami sendiri.amin ya RABB..


UNTUKMU ALLAH

aku memang manusia biasa,
Yang tak sempurna dan kadang salah,
Namun di hatiku hanya satu,
Cinta untukMu luar biasa,
kemanakah diriMU,
yang dulu adalah cinta Aku,
Dimanakah diriMu,
Yang aku selalu rindu..

beruntunglah bila hati mengenal Allah,
beruntunglah bila diri merindu Allah,
beruntunglah bila jiwa berharap Allah,
beruntunglah cita-cita hanyalah Allah,
Semua makhluk kan memuji memuja Allah,
bersujudlah semesta raya kepada Allah,
takkan ada perbandingan untukMu Allah,
keagungan kebesaran milikMu Allah..


~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

No comments:

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)