Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Sunday, August 21, 2011

cebisan kenangan buatmu sahabat dunia akhirat (part 1)

assalamualaikum..
buat sahabatku yg tercinta..ku nukilkan secebis kenangan untukmu dan juga untukku..
khas untukmu saudari Azidatul Husna..
aku pasrah,aku redha dengan penghijrahanmu..adat pertemuan pasti ada perpisahan...biarlah terpisah dek jarak dan masa tapi persahabatan ini takkan luput hingga ke akhirnya..ini janji kita!

kita bertemu sewaktu di tingkatan 1..walaupun waktu tu kita tak pernah kenal antara 1 sama lain..tapi disebabkan kau dan aku saling ramah mesra,terus ALLAH satukn kita dengan sebuah persahabatan bersama dengan rakan2 lain..

sikap kau yang menyenangkan aku,membuatkan aku selesa bersama dengan kau..dan kita menjadi lebih akrab bila kita ditempatkan dikelas yang sama sewaktu tingkatan 2..2 ibnu sina.. aku masih mengingati suasana dalam kelas sewaktu itu..

persahabatan kita mula terjalin kukuh setelah kita berada di tingkatan 3..waktu tu,akademik aku jatuh mungkin disebabkan aku banyak main dan tak serious dalam belajar time form 2..dan akhirnya sewaktu tingkatan 3 aku jatuh ke kelas yang terakhir..kecewa,menyesal,sedih.. dan dalam waktu yang sama,epy jugak menerima nasib yang sama seperti aku..

tapi,persahabatan kita tak pernah terputus dek kerana itu..keme,pikah,timah,epy,yana,huda,suha,syida dan semua dak putri f3 2008..inilah sahabat2 kita yang sentiasa bersama waktu susah senang..walaupun kita diuji dengan pelbagai mehnah..dasar syaitan yang sentiasa membenci ukhuwah,tp kita tetap setia pada ikatan ini...

sehinggalah pada akhir f3,kita terpaksa berpisah..berpisah mencari ilmu tuhan..semenjak itu,kita dah tak lagi boleh luangkan masa bersama macam selalu..aku berpindah sekolah dan tinggal di rumah..sewaktu itulah aku di uji dengan rasa rindu pada sahabat2 sekalian..aku cuba mencari sahabat seperti korang semua kat sekolah baru,tapi aku tak temui..tak ada siapa pun yang mampu menggantikan korang semua kat hati aku..

kuasa Tuhan,Allah pertemukan kita di menara gading..tak dijangka maha hebat kuasaNYA..bermula dari sinilah,kita menghargai nilai persahabatan yang sebenar..kau pelengkap kekurangan ku..tika ku goyah,kau hadir beri kekuatan..tika kau jatuh,aku hulurkan tangan untuk sedia membantu..

setiap masa kita akan bersma..memang tak boleh berpisah! every weekend kita akan keluar bersama..dan tempat yang memang ta boleh missed adalah midvelly!aku pulang ke rumah kau meluangkan masa bersama keluarga kau..dan aku juga bawa kau pulang ke rumah aku..kau lah sahabat yang pertama pernah bermalam di rumah aku...last kita keluar weekend time aku bawa kau balik ke rumah aku..n the last kita luangkan masa kat midvelly time sebelum exam mid sem..ingat lagi tak kita buat kerja gila"study kat MPH dan guna buku rujukan free kat MPH?"

kita buat MPH tu mcm library plakkan??hehe..
aku rindu kau sahabat! :')



(ingat tak kita ambil gambar ni kat mana??)
bersambung..........


~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

No comments:

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)