Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Thursday, February 3, 2011

.::telemovie-la ikro ha fiddin::.


Kisah konflik yang dihadapi oleh Edward dalam menangani kehidupan dan percintaan dengan dua wanita yang berbeza agama. Juga halangan keluarga dan kelainan dua budaya.

Pelakon : Sharifah Amani, Zachery Francis, Fauzi Nawawi, Razak Ahmad, Susan Lancaster, Louisa Chong

hari ni dapat juga aku mnonton telemovie 'LA IKRO HAFIDDIN'...hari tu dah tayang tp aku missed time tu...rasenye malam tu aku tertidur awal...tp,Alhamdulillah dapat juga aku tonton kisah yg bagi aku ada mesej tersendiri..

'LA IKRO HA FIDDIN' yg bererti tiada paksaan dalam agama...
ayat ini ada tercatat dalam al-quran
terjemahan dalam bahasa melayu:
Tidak ada paksaan dalam agama(islam), kerana sesungguhnya telah nyata kebenaran(islam) dari kesesatan(kufur). oleh itu sesiapa yang tidak percayakan thagut,dan ia pula beriman kepada ALLAH,maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada simpulan tali ALLAH yang teguh,yang tidak akan putus . dan ingatlah ALLAH maha mendengar dan maha mengetahui.

terjemahan dalam bahasa inggeris:
Let there be no compulsion in religion: Truth stands out clear from Error: whoever rejects evil and believes in Allah hath grasped the most trustworthy hand-hold, that never breaks. And Allah heareth and knoweth all things.

ayat ini juga kita sering amalkan dalam ma'thurat..

PENGAJARAN AYAT ALLAH INI:
*Islam melarang penganutnya memaksa orang lain memeluk islam
*Dakwah islam hendaklah disebarkan dengan bijaksana
*Orang yg beriman kepada ALLAH dan berpegang teguh dengan ajaran islam akan selamat di dunia dan akhirat.



Zachery Francis sbg dr.edward dan Sharifah Amani sbg norlia.
comelkan amani ni pakai tudung..manis,sejuk mata memandang..moga2 dia diberikan hidayah utk terus memakai tudung walaupun bukan sewaktu bershooting...amin!=)

ada satu lagu yg betul2 buat sy tertarik utk search kt tenet,mencari lirik nya..=)

.::LIRIK-TUHAN BERIKAN AKU CINTA~BY AYUSHITA

Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta





~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

No comments:

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)