Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Monday, January 31, 2011

.::kenapa kamu bersedih wahai hati::.



duhai hati,jgnlah dikau bersedih...
sebenarnya inilah ujian hati yg perlu kau hadapi..
usah mengeluh..
kau harus kuat..
kau harus tabah...tabah seperti pejuang ALLAH..
menjadi pahlawan di medan perang..
ya! memang aku sedang berperang!
berperang dengan hati nurani ku sendiri..
ouh,memang sakit...sakitt sangat..
tp ku tahu tiada yg mampu megubati kesakitan ini melainkan TUHAN MAHA PENCIPTA..

Allah Engkau dekat
Penuh kasih sayang
Takkan pernah engkau biarkan
Hamba-Mu menangis

Hanya bila diri-Mu
Ingin nyatakan cinta
Pada jiwa-jiwa
Yang rela dia kekasih-Mu=)

ya ALLAH jangan Kau biarkn aku keseorangan...
kuatkan aku..hadirkan kasih sayangMU...
agar aku tabah menempuhi ujian MU ini...

Biarpun tiada cinta asmara laguku ini
Biarpun dikau terpisah keasyikan dunia
Tiada cinta selainNya pengubat duka lara
Tiada kasih selainNya peneman sepi jiwa


bila aku mngadu kt ALLAH,Mcm aku brckp dgn sorng yg stia dengar tak kira apa pun mslh aku,tak kira masa.Yang tak hina klemahn aku.Dia bg kkuatan pula pada aku.Yg tak jemu dengar rintihan ak.Yang pujuk aku dengan jnji2 yg psti.Yg suka dengar prmintaan aku.Yang beri aku rezeki dn ketenangn.Yg tahu ap yg terbaik utk ak.Mcm itulah rasanya bila aku merintih pd Tuhan.xade kekasih yg stia spt DIA.THANK YOU ALAH!

aku tak ingin sepi..sepi dari cinta TERAGUNGKU...

Engkau satu cinta ,
Yang selamanya aku cari ,
Tiada waktu ku tinggalkan,
Demi cintaku kepada-Mu,
Walau seribu rintangan,
Kan menghadang dalam diri ,
Ku teguhkan hati ini,
Hanya padaMu Ku pasrahkan..

hidup ni macam pelangi.
pelangi ada pelbagai warna...
begitu juga kehidupan...ada pelbagai ujian yg perlu ditempuhi...
don't give up fara...
rindu ingin melihat pelangi..
tp tak ku temui juga...
aku sangat suka melihat pelangi..waktu kecik2 dulu pernah juga ku tanamkan impian supaya aku dapat capai pelangi yang indah tu...
pelangi tu nampak dekat tp semakin kita cuba mendekatinya ia semakin jauh dari kita...
mak selalu cakap pelangi ni akan datang selepas hujan panas...
oh,mcm tu rupanya...tp macam mana nk selalu dapat lihat pelangi kalau mcm tu..:'(
takpelah...
Biar hujan di dalam hati, pasti ada pelangi yang menanti..=)

inginkn mutiara selamilah lautan,inginkn bahagia tempuhilah penderitaan,inginkn kejayaan relailah pengorbanan,ketahuilah bhwa stiap kepahitan itu sbnrnya trkandung 1000 kemanisan.. duhai hati,bersbarlah.........

kekasih pilihan ALLAH akan dihadiahi dugaan,
hebat tanda kasihNYA,
jalannya dihias dgn duri2 luka,
tidak dibiarkan lena dlm nikmat melimpah,
tp dihilangkan keperitan susah payah yg tiada sudah..

aku berjalan dengan penuh hrpn wlau hdup ini tak slalu bhagia.aku sdekahkn sebuah snyuman wlau dhatiku tak lg mampu brtahan.blajarlah memaafkn wlau driku trluka.brhentilah memberi alasan walau ingin mnyatakn kbenaran.hiduplah dlm iman walau hari2 mu dipenuhi dugaan.berpeganglah kpd ALLAH walau DIA tidk kelihatan..



~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

No comments:

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)