Blogger Widgets

~Ingat kan Pada Diri~

Kita tidak boleh ubah sesuatu yang kita lihat,tetapi kita boleh ubah diri kita yang melihatnya. Jika kita tak dapat apa yang kita suka, maka langkah yang terbaik ialah sukalah apa yang kita dapat. Itulah syukur namanya!:-)

Tuesday, September 7, 2010

~pesanan dari shbt utk shbt~

td bad tnye fara kt fb cane nk score 12 subjek spm..
fara jwb soalan tu kt sini yer bad..
actualy,fara xdek la pndai sgt...tp utk jwb persoalan ni,fara cube yer..
fara bukanla jenis ulat buku pon..
fara study smbil santai..tp xtau la plak cane bad stu
dy..lw selesa ngn cara bad skunk,troskan..

firstly,jgn sesekali kate mls or boring nk study certain2 subjek..
ble kte kate cmtu,akn mmpengaruhi emosi kite..
kite kne pndai psiko diri kite dgn kate "aku suke
la subjek ni..senang je..org len bley,aku msti lg bley"..
even subjek tu susa,kite try wt cmtu..

aq x amk byk sgt subjek cm kau..
so,aq rase kau mmg kene study more hard..
aku tau kau msti bley punyer..

kau gune kaedah yg same time kau pmr dlu...
pape yg kite bwt,yg penting USAHA!

lps da usaha,jgn lupe yg kat ATAS tu(ALLAH)..
amalkn solat hajat lepas tiap kali solat fardhu..
doakan...
*time study tu supaye ALLAH gerakkan hati kita utk bace tajuk yg masok exam.
*supaye tenang hati kita utk jwb exam.
*supaye tenang hati pemeriksa utk semak p
aper kite..
*supaye elakkan kita dari lakukan kecuaian time jwb exm.
*supaye ALLAH terangkan mata hati kita utk jwb exm..

cara aku study aq ikot jadual yg aku da bwt awl taon dlu..
aq rase kau msti ade gakkn...
pastu kena byk tanye ngn cikgu..( especialy subject2 yg mmrlukan kefahaman yg tinngi cm math,bat,addmath n akaun)
aku xberpeluang nk amk +math,so kau blaja la btol2 tok subjek tu...
aku yakin kau msti ley score punye...

aku rase ni jela yg aku dpt smpaikan...
jgn mls2 lg....perjuangan kite belom lg selesai..
jgn mengalah sebelum bertempur!



~kata-kata semangat buat bad n rakan2 yg len termasuk diri fara sendiri~

*Manusia yang berjaya akan memp
erolehi keuntungan daripada kesilapannya, dan mencuba lagi dengan cara yang lain.

*Jangan katakan kegagalan itu kesilap
an.Katakan kegagalan itu adalah pengajaran.

~SEMOGA KITA SAMA-SAMA PEROLEH KEJAYAAN~






~terima kasih sudi baca entri cik sentuhanurani.jangan malu malu untuk tinggalkan komen anda (*_*)(")~

No comments:

~Ada yang Lebih Menarik Di Sini~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Di persilakan share ilmu di atas.Hak milik Allah semuanya. Moga Allah redha :)